Novinarska i medijska udruženja protiv čistke na RTV i sve goreg stanja

Novinarska i medijska udruženja saopštila su da se stanje u Radio-televiziji Vojvodine (RTV) neprestano pogoršava.

Foto: cenzolovka.rs

„Godinu dana posle ‘blickriga’, odnosno ekspresne postizborne političke čistke nepodobnih urednika i novinara na Javnom servisu Vojvodine, novinarska i medijska udruženja konstatuju da se stanje u ovoj medijskoj kući neprestano pogoršava, da u njoj vladaju bezakonje i voluntarizam i da se ponižavaju i novinari i novinarstvo, pa i zdrav razum“, navodi se u saopštenju.

U saopštenju se ocenjuje da RTV-om upravljaju partijski kadrovi „više nego skromnih stručnih kapaciteta, koji i ne kriju da ne prave razliku između jednopartijskog državnog javnog informativnog preduzeća i javnog medijskog servisa, i od kojih su neki dugo već u v.d. stanju“.

Kako se navodi i dalje, bez ikakvog obrazloženja, a protivno zakonitosti postupka i ugrožavajući prava građana,

nisu okončani konkursi za programskog direktora i glavnog i odgovornog urednika koji su raspisani pre godinu dana i pored činjenice da su se na njega javile osobe koje ispunjavaju uslove za te pozicije.

„Podsećamo da je „blickrigu“ prethodila protivzakonita smena dotadašnjeg programskog direktora RTV-a Slobodana Arežine i da se pred novosadskim sudom vodi spor po njegovoj tužbi protiv ovog javnog servisa“, navodi se u saopštenju koje potpisuju Nezavisno udruženje novinara Srbije , Nezavisno društvo novinara Vojvodine , Asocijacija nezavisnih elektronskih medija , Asocijacija lokalnih nezavisnih medija Lokal pres i Asocijacija onlajn medija.

Kako se dodaje rukovodstvo RTV-a je nastavilo da „otpušta, ponižava i marginalizuje najbolje novinare“, a na njihova mesta dovodi „nestručne naprednjačke kadrove“.

Kako se dodaje menadžment RTV-a „ozbiljno ugrožava i radna prava zaposlenih, između ostalog i odbijajući da im produžava ugovore, i zapošljavajući ih „na lizing“ preko raznoraznih agencija“.

U saopštenju se ocenjuje da je pored „osione vlasti“, za stanje na RTV-u najodgovorniji Savet Regulatornog elektronske medije (REM), koji je u Upravni odbor Javnog servisa Vojvodine izabrao ljude „čiji se jedini ‘kvalitet’ ogleda u političkom poslušništvu, a ne treba zaboraviti da se neki od njih nalaze i u veoma ozbiljnom sukobu interesa“.

U saopštenju se ocenjuje da događaji na RTV-u svedoče o neophodnosti da celokupan Savet REM-a podnese ostavke.

Izvor: Beta/ B92

Add a Comment

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *