POLITIKA

Predizborno „pranje“ biografije Siniše Malog

Sagovornici Danasa sumnjaju u informaciju da je potpis gradonačelnika Beograda falsifikovan u aferi „24 stana“

Mediji „peru“ biografiju Siniše Malog pred izbore

Foto: Screenshot/ Youtube

Informacija „anonimnog izvora bliskog istrazi“, koju su juče objavili pojedini prorežimski mediji, da je bugarski grafolog utvrdio da je potpis gradonačelnika Beograda Siniše Malog falsifikovan, te da on nije vlasnik of-šor kompanija niti 24 stana u Bugarskoj, pokušaj je pranja biografije Malog pred predstojeće gradske izbore, saglasni su sagovornici Danasa.

Piše: K. Živanović

„Grafolog kog je angažovala bugarska policija dokazao je da Siniša Mali nije vlasnik 24 stana u toj zemlji, a da je dokumentacija koja je predstavljena srpskoj javnosti ništa drugo do najobičniji falsifikat“, „ekskluzivno“ je saznanje koje je juče objavio tabloid Srpski telegraf, pozivajući se na neimenovan izvor upućen u istragu. List Danas nije dobio potvrdu niti demanti ove informacije iz MUP-a Srbije, dok sagovornici našeg lista smatraju da je tekst proizvoljan, bez ikakvih dokaza, napisan u cilju da se „opere“ biografija Siniše Malog.

Advokat i bivši ministar policije Božo Prelević kaže za Danas da je cilj navedenog teksta aboliranje Malog pred predstojeće izbore za gradonačelnika.

– Ozbiljan list u istraživačkom tekstu mora da navede podatke na osnovu kojih potkrepljuje svoje tvrdnje. Pisanje tabloida me uopšte ne iznenađuje. Što se mene tiče, mogli su da napišu i da Siniša Mali nije ni gradonačelnik – navodi Prelević. Na pitanje da li misli da će afera „24 stana“ ikada dobiti sudski epilog, naš sagovornik kategorički odgovara sa – ne.

– Za vreme ove vlasti sigurno je da neće – zaključuje Prelević.

Glavni i odgovorni urednik istraživačkog portala KRIK Stevan Dojčinović kaže za naš list da u spornom tekstu nema dovoljno informacija da bi uopšte mogao da ga komentariše.

– Nije mi jasno šta tačno to Srpski telegraf ima. Pominju izveštaj bugarskog grafologa, pa zatim bugarsku policiju bez dovoljno detalja iz tih dokumenata. Nije jasno ni o kom potpisu govore – Mali je potpisao dosta dokumenata u Bugarskoj. S druge strane, antrfile samog tog teksta je suprotan naslovu, jer u antrfileu kažu da je naša priča tačna i da Mali jeste direktor bugarskih firmi. Tako da ne razumem kako na jednom mestu kažu da je falsifikovan i nema veze s poslom sa stanovima, a na drugom kažu da ima – ističe Dojčinović za Danas dodajući da je tekst nelogičan i pun kontradiktornosti.

– Deluje mi kao da manipulišu informacijama kako bi pokušali da „operu“ Malog. Da bih mogao da izanaliziram slučaj, morao bih da vidim ta dokumenta koja Srpski telegraf navodno ima. Dokumenta smo inače tražili i od Malog, ali nikada nije želeo da nam pošalje – naglašava Dojčinović.

Podsetimo, istraživačka mreža KRIK je još 2015. pisala o sumnjivim poslovima gradonačelnika Beograda Siniše Malog. U decembru iste godine objavila je overena dokumenta koja pokazuju da je Mali i nakon što je stupio na javnu funkciju ostao direktor of-šor firmi sa Devičanskih Ostrva i potpisivao dokumenta u vezi sa kupovinom 24 stana u Bugarskoj. Novinari KRIK-a su dokumenta preuzeli iz bugarskog trgovinskog registra sa zvaničnim pečatom i potpisom službenika registra kao potvrdom njihove validnosti.

Gradonačelnik Beograda tada je potvrdio je da je bio direktor of-šor firmi koje su kupovale stanove na bugarskom primorju u 2012. godini, ali je dodao da je rešenje iz februara 2015. godine koje je KRIK objavio falsifikat i istakao da sa tim firmama nema nikakve veze od kada je postao funkcioner početkom 2013. godine.

– Podsećam da su sva dokumenta koja smo objavili iz zvaničnog bugarskog poslovnog registra i katastra. Na osnovu naših tekstova Agencija za borbu protiv korupcije je pokrenula postupak. U izveštaju podnetom tužilaštvu potvrdila je dosta detalja iz naše priče. Obavestila je i bugarsku upravu za sprečavanje pranja novca – naglašava Dojčinović.

Srpski telegraf, pak, podseća da je gradonačelnik Beograda podneo krivičnu prijavu za falsifikovanje i dostavio dokaze da nije kao direktor dve misteriozne of-šor firme kupio luksuzne apartmane u bugarskom letovalištu.

„Bugarska policija angažovala je stručnjake i konačno je utvrđena istina“, naglašava ovaj tabloid, čije saznanje „iz izvora upušenog u detalje istrage“ je juče u udarnim terminima emitovala TV Pink. Navodi se i da je Siniša Mali uz krivičnu prijavu dostavio veštačenje bugarskog grafologa koji je utvrdio da je u pitanju nesumnjiv falsifikat jer se sporni potpis od autentičnog razlikuje u čak sedam detalja.

„Radi istine, bugarska policijska uprava takođe je angažovala još jednog grafologa, koji je potvrdio ove navode“, navodi neimenovani izvor tabloida, dodajući da bugarska policija i pravosuđe priznaju isključivo izveštaje svojih veštaka, te da ih ne zanimaju svetski stručnjaci, „pa sve da su u pitanju istražitelji iz čuvenog nemačkog instituta u Vizbadenu“.

Izvor: Danas

Ostavite komentar